Egyre több csatorna kínálatából választhatnak az emberek, mit is kívánnak megnézni, ez folyamatosan bővül és változik. Néhány csatorna kifejezetten egy konkrét téma köré épül, de már a spotcsatornák és a természetfilmes csatornák között is lehet miből válogatni. Erről a széles palettáról aztán bárki kedvére válogathat ízlése és érdeklődése szerint.
Régen, más adó híján mindenki az MTV-t nézte, de mára már a kereskedelmi csatornák uralják a piacot. A reklámokkal teletűzdelt műsorok (egy-egy műsor legalább negyede reklám) sokszor nem tesznek jót egy-egy produkciónak, filmnek vagy sorozatnak, ugyanis az emberek java része a távirányítója után nyúl, vagy csak elmegy a tévé elől.
A lazább hangvételű talkshowk, valóságshowk, tehetségkutatók és sorozatok, a könnyedebb, populáris témák szórakoztatják el a legjobban és a legtöbb nézőt. A főműsoridő nem véletlenül az esti idősáv, sokan munka után heverednek le a tévé elé. Ilyenkor a legtöbben nem komoly és mélyenszántó műsorokat választanak, hiszen épp elég komoly az élet is maga, inkább kapcsolnak oda olyan műsorokra, amik közben nem kell különösebben gondolkodni.
Sajnos egyre kevesebb a hazai gyártású produkció, helyüket a külföldről megvásárolt műsorok, liszenszek helyettesítik. A csatornák vezetői úgy gondolják, hogy ami kint nagyon felkapott, az itthon is az lesz, de ez sokszor nem jön be, és óriási bukások születnek.
A két napi sorozat, a Barátok közt és a Jóban rosszban mellett csak néha bukkan fel magyar gyártású sorozat, a legtöbb sajnos nem hosszú életű.
Úgy tűnik, a hazai tévénézők jobban kedvelik a most virágkorukat élő detektíves, nyomozós sorozatokat, vagy a külföldről behozott szitkomokat, mint a magyar produkciókat. Hazánkban azért fulladnak be gyakran az egymásra épülő epizódokat tartalmazó sorozatok, mert ha valaki kihagy egy-két részt, már el is veszítette a fonalat, és inkább nem követi tovább az eseményeket. Külföldön inkább megvan az a tudatos televíziózási szokás, hogy felveszik az epizódot, ha nem látják azt, és később megnézik, hazánkban ez nem annyira népszerű.
Mivel hetek, hónapok telhetnek el a magyar és a külföldi vetítés között, az élelmes fiatalok már az interneten is megnézhetik a legújabb epizódot, szinte azonnal, reklámok nélkül, feliratok pedig a részekhez szintén villámgyorsan készülnek el. Emiatt zuhanórepülésként eshet egy-egy film vagy sorozat televíziós vetítésének nézőinek száma. Az egymástól független epizódokat tartalmazó sorozatok hazánkban is jól teljesítenek, hiszen nem kell ismerni az előzményeket ahhoz, hogy élvezhető legyen egy-egy rész.
A legtöbb mai magyar tévénéző számára a szórakoztatás és a kikapcsolódás a lényeg, és nem feltétlenül a tartalmi mondanivaló, amit egy-egy komolyabb hangvételű műsor tudna nyújtani. Természetesen sok kivétel akad, de tény és való, hogy egy fárasztó munkanap után az emberek többsége inkább választ például egy valóságshowt, mint egy dokumentumfilmet.
Mint mindig, ilyenkor nagy kényelmünkre szolgál a távirányító, mely nem számít luxuskategóriába, mégis úgy tudjuk élvezni a drágábbnál drágább LCD tévénket (Pl. LG, Samsung, Sony, stb..), hogy fel sem kell kelnünk a finom puha ágyból.
Ugye milyen kényelmes ez így? 🙂