Mindenki néz webes tartalmakat, a legtöbben pedig olvasnak cikkeket. Milyen a jó szöveges tartalom, ami miatt rendszeresen visszatérnek a látogatók? Milyen marketingszövegektől sikeres egy honlap? Vannak trükkjeik a webes szövegeknek? Ezekre keressük a választ.
Az online szövegírás nem egyszerű munka, akármilyen témáról is legyen szó. Nagyon fontos a minőségi cikkek írása, soha nem szabad valótlan, légből kapott dolgot közhírré tenni a világhálón. Emiatt sok dolognak utána kell nézni, hivatkozni, esetenként fordítani is, ha nincsen magyar irodalom a témáról. A szöveg nem lehet lopott (a keresők nem tolerálják, emellett etikátlan és szerzői jogokat sért), a túlságosan sok idézett szöveg sem nyerő.
Szakoldalak kivételével kerüljük a túlságosan sok idegen kifejezést is. A szöveg legyen optimalizálva s célcsoportra (egy gyerekeknek szánt oldalnak legyen a korosztálynak megfelelő nyelvezete), emellett legyen izgalmas, szórakoztató a szöveg. A jó helyesírás, a szöveg megfelelő tagoltsága és a kiemelések is alapfeltételek. Senki nem szeret egy túlzsúfolt, helyesírási hibákkal teli oldalt olvasni.

Milyen a jó webes szövegírás?
Tudomásul kell venni, hogy a szöveggel hatunk a látogatóra. Egy jó tollú internetes újságíró, reklámszövegíró képes lehet ösztönzőleg hatni a nézelődőkre, rábírni őket a vásárlásra, vagy arra, hogy gyakran visszatérjenek az oldalra.
Léteznek olyan honlapok, amelyek rendszeres, akár napi frissítést is igényelnek, más oldalak nem. (Ennek ellenére azoknál sem árt néha a szöveg felfrissítése) Nincs szomorúbb látvány, mint egy elhanyagolt weboldal, ami valaha sok látogatót vonzott, de a cikkek hiánya miatt elpártoltak a látogatók. Manapság már szinte minden témáról van honlap, mindig kell valami egyedit nyújtani, hogy napról napra, időről időre visszatérjenek a látogatók.