Lehetséges maszkban is edzeni, ha odafigyelünk a hibákra

Ha úgy döntünk, hogy maszkot hordunk edzés közben, akkor a következő hibákat kell elkerülnünk.

Hiba 1: túl magas intenzitású edzés

Mindannyian tudjuk, hogy a légzés a maszkkal nehezebbé válik. Így nem meglepő, hogy jobban elfáradunk egy edzésen. A maszk eltakarja az orrunkat és a szánkat, és ellenállást okoz, amellyel a légzésünknek meg kell küzdenie. Az a plusz erő, amit légzés közben használunk, az az erő, ami az edzés utolsó perceiben hiányzik.

A megoldás? Ha magas intenzitású edzéshez szoktál, akkor ezt egy kicsit csökkentsd, hogy a tested ne használjon fel többletenergiát. Ezenkívül ajánlott, hogy lassan kezdjük az egyes gyakorlatokat, hogy a test hozzászokjon a maszk használatához.

Hiba 2: túl vastag maszk

Minél könnyebb és vékonyabb a maszk, annál könnyebb a légzés. A legjobb megoldás az orvosi maszkok használata. Csak arra figyeljünk, hogy az erősebb izzadást megfelelő mennyiségű folyadékkal pótoljuk.

Hiba 3: rosszul illeszkedő maszkok

Amikor edzel, állandóan mozgásban vagy. Ha a maszk nem elég szoros, és elmozdul, akkor állandóan hozzá kell érned az arcodhoz, ami növeli a megbetegedés kockázatát. Akár kocogsz, jógázol vagy súlyokat emelsz, válassz olyan maszkot, amely tökéletesen illeszkedik az arcformádhoz.

Hiba 4: nincs tartalék maszk

A nedves helyek ideális táptalajt jelentenek a baktériumok számára. Ha a maszk izzadt lesz, már nem csak a COVID-19-től, hanem a vírusoktól és a baktériumoktól sem véd. A szövetmaszkokat edzés után 60 fokon ki kell mosni, és alaposan meg kell szárítani, az eldobható maszkok viszont csak egyszeri használatra szolgálnak.

Hiba 5: a maszk növeli az edzés hatását

A maszkkal való légzés nehezebb, mivel ellenállást nyújt a légzésnek, azonban a tüdő még mindig elegendő oxigénhez jut, és a szén-dioxid ugyanúgy távozhat, mintha nem viselnénk semmit.

Egyes nagy intenzitású sportok szerelmesei körében elterjedt az a hiedelem, hogy az arcmaszk segíthet a fizikai teljesítmény javításában, vagy hogy viselésével akár magaslati edzéseket is lehet imitálni. Ez azonban egyáltalán nem igaz, és nincs olyan kutatás, amely ezt bizonyítaná.

Hasonló bejegyzések..