Leállítják a 3-as metrót?

Az utóbbi időben egyre több, súlyosabb gond adódik a 3-as metró szakaszain: metró kocsik gyulladtak ki, leomlott egy szakaszon a mennyezet..

a vezetőség a járatok indításának felfüggesztésén gondolkodik, mert lassan életveszélyessé válik az egész alagút.

Egy névtelen levélíró szerint – aki magát a 3-as metrón dolgozó egy karbantartójaként jelölt meg – levelet írt a városvezetésnek, miszerint a metróalagút életveszélyes, bármelyik pillanatban beomolhat. A polgármester vizsgálatot rendelt el az ügyben, s míg nem születik döntés, bizonyos szakaszokon 60 km/h-ra mérsékelték a szerelvények maximális sebességét.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója elmondta a május 14-i Mokkában, hogy a BKV már évekkel ezelőtt elkészült a tervekkel, melyek alapján fel lehetne újítani a járatokat – s ahelyett, hogy a 4-es metróba feccölték volna az uniós pénzeket, a városvezetésnek inkább a már működő, de rossz állapotban lévő alagutakat kellett volna felújítaniuk.

M3: A 3-as metró útvonala

M3: A 3-as metró útvonala

A jelenlegi ütemtervek szerint idén összesen 600 méteren lecserélik a legelhasználtabb állapotban lévő sínpárokat a 3-as metró járatán, a 2013-as évben pedig a maradék, mintegy 35 kilométernyi sínt is. Az idénre kitűzött konstrukció hozzávetőlegesen ötszáz millió forintnyi ráfordítást jelent – a főváros zsebéből.

Ennek ellenére, a szakszervezetek nyomatékosan kérik a városvezetést, hogy jelen állapotában helyezzék üzemen kívülre a 3-as metró alagútját, mert az több ott dolgozó szerint is életveszélyes állapotban van. A BKV figyelő blog kommentelőinek nagy része is egyet ért a szakszervezetekkel – mondván, hogy inkább nyomorognak mentesítő buszjáratokon, minthogy egy omlás/szerelvény kisiklás alkalmával ott maradjanak a föld alatt. A helyes döntéshozatal érdekében szakértők bevonásával vizsgálják a metrójáratot, s míg nem születik meg a szakértői vélemény, addig marad a sebességkorlátozás az utasok védelmére.

Hasonló bejegyzések..