Habár az országban az átlag emberek épphogy kijönnek kis fizetésükből, akadnak olyanok, akik megengedhetnek maguknak drágábbnál drágább luxuscikkeket. Így volt ez egy budapesti asszonnyal is, aki egy millió magyar forintért vásárolt magának mobil telefont – ami, bár garanciális, nem javít a szerviz.
“Amikor két éve az elegáns boltban megvettem az arany mobiltelefont egymillió forintért, örök garanciát vállaltak rá, és annyira kedvesen bántak velem, hogy a lányomnak is vásároltam egy ezüst változatot 450 ezer forintért.
Az első használatnál feltűnt, hogy lassú, később már megszakadtak a hívások, néha ok nélkül kikapcsolt, az SMS-eket egynapos késéssel kaptam meg, képes üzenetet egyáltalán nem tudott fogadni.
Vásárlás után két hónappal az ékszerboltban azt mondták, a II. kerületi szervizben javítják. Odamentem, de kiderült, régen megszűnt ott a szolgáltatás.” – Fakadt ki a Blikk napilapnak Tünde.
Habár a 15 gyémánttal kirakott, 24 karátos arannyal bevont készülék vásárlásakor az üzletben örök garanciát ígértek a termékre, a néhány hónapos használat után tönkrement telefont nem javítják, és a vételárat sem hajlandóak visszafizetni – és egyéb, független szerviz sem vállalja a szerelést.
Egy évvel később ismét próbát tett Tünde, hogy érvényesítse igazát, azonban újra falakba ütközött:
“Tavaly októberben újra reklamáltam, akkor megint elvitték a készüléket. Egy hónap múlva hívtak a szervizből, hogy panelt kell cserélni benne, amiért 350 ezer forintot kéne fizetnem. Miután közöltem: a garancia miatt ingyen kötelesek javítani, nem cserélték ki az alkatrészt. Arra hivatkoztak először, hogy a Motorola kivonult az országból, aztán az örök garanciát vitatták.”
Az asszony végső elkeseredésében ügyvédet fogadott és jogi útra terelte az ügyet.