Melyik országban nézik többet a televíziót?

2015-ben több statisztika látott napvilágot, ami egy kicsit megijesztette az embereket. Az Ofcom, az Egyesült Királyság médiaszabályozó hatósága közzétette éves jelentését arról, hogy az egyes országok polgárai átlagosan hány órát néznek televíziót.

Az amerikai átlagpolgár például naponta majdnem öt órát tölt a tévé előtt. Más országokban hány órát néznek tévét az emberek?

A The Telegraph című brit lapban közzétett Ofcom-statisztikák szerint minden amerikai átlagosan napi 282 percet tölt a televízió előtt, egy órával többet, mint a többi fejlett gazdaság átlaga.

Ehhez képest az ausztrálok 264 percet töltenek naponta a televízió előtt, őket követik az olaszok 262 perccel, majd a lengyelek 260 perccel. Spanyolország az ötödik helyen végzett, holtversenyben Oroszországgal, 239 perc alatt. A 15 vizsgált ország közül Svédország végzett az utolsó helyen 153 órával, majd Kína (157), Dél-Korea (196) és Hollandia (200) következik.

Az Ofcom szerint 2015-ben az Egyesült Királyság volt a technológiailag legfejlettebb európai ország. De vajon mi történt a pandémia közben? Hogyan befolyásolta a kötelező otthoni tartózkodás a kapcsolatunkat a távirányítóval és a tévével?

A vírushelyzet rekordokat döntött

2020-ban naponta több mint 31,2 millióan néztek lineáris, szabadon fogható műsorokat, 200 ezerrel többen, mint 2019-ben. Ez fejenként és naponta négy órát jelentett (22 perccel többet, mint 2019-ben), és márciusban és áprilisban minden idők legmagasabb értékét érte el. Drámaian megnőtt az internet- és videojátékok, a fizetős televíziózás és a platformok erősödése miatt a televíziókészülékek használata is.

A 2020-as 240 perc/fő/nap összegbe beletartozik, hogy több hónapig kötelezően bent maradtunk a lakásban és egyszerűen nem tudtunk mit csinálni. Ebben az időszakban a streaming szolgáltatók mellett a hírek is nagy népszerűségnek örvendtek. A fogyasztás csökkenése lelassult, és nyitva hagyja a kérdést, hogy az új, 2021-es évben folytatódik-e a visszaesés. A teljes rekordot 1992 óta, amikor is a nézettséget ilyen módon kezdték mérni, 2012-ben, a gazdasági válság közepén érték el.

Hasonló bejegyzések..