2014. február 23. 13:46.

Első ízben oszlassuk el a tévhiteket: ha valaki tömeget szeretne növelni, az önmagában vajmi kevés ahhoz, hogy valaki ilyesmit szed.

A táplálék kiegészítők ugyanis úgynevezett koncentrált élelmiszerek. Mellettük aktív sportra is szüksége van az emberi szervezetnek, hogy beinduljon a célzott izomtömeg növelése. S mint ahogy az élelmiszerek között, úgy a táplálék kiegészítők között is többfélét különböztetünk meg.

Protein – néven a fehérje

Izomnövekedés tekintetében elengedhetetlen a napi megfelelő fehérje mennyiség bevitele. Szervezetünk a proteint alakítja át izommá, valamint abból regenerálja a már kialakult izomtömeget. Legjobbak a naturál proteinforrások, mint például a csirkemell, vagy a tengeri halak; ám nem mindig van lehetőségünk rá, hogy természetes úton jussunk fehérjéhez. Ilyenkor fehérje porokkal, vagy protein szelettel pótolhatjuk a kellő mennyiséget – utóbbinál érdemes szem előtt tartani, hogy egy ilyen szelet magas kalóriamennyiséggel rendelkezik. S habár a fehérjepor hamarabb beépül, nem egészséges állandóan így hozzájuttatni szervezetünket a megfelelő értékhez.

Biotech USA Webáruház Online

Biotech USA Webáruház Online - Táplálékkiegészítők forgalmazása: www.biotechusabolt.hu

Aminosavak

Ez a fehérje fő alkotóeleme. Természetesen magát a fehérjebevitelt nem váltja ki, de mikor nincs időnk természetes forrásokból vagy egyéb módon proteint juttatni szervezetünkbe, élhetünk aminosav készítmények alkalmazásával. Tömegnövelést tekintve lehet szerepe, de egy „hobbi sportolónak” nincs rá szüksége. Fogyasztható edzés előtt, közben, vagy akár utána – a hatása minden esetben garantált.

Biotech USA bolt online: www.biotechusabolt.hu

Szénhidrátok

Két elemi szénhidrát van, amit az edzést követően érdemes magunkhoz vennünk, hogy glikogén szintünket visszaállítsuk optimálisra: vitargo, és szőlőcukor. Mindkettőt fehérjével kell vegyítenünk fogyasztás előtt, és maximum 50 grammot juttathatunk szervezetünkbe – a vitargo ilyen szempontból hatékonyabb, mert a lehető legrövidebb úton felszívódik. Azért van minderre szükség, mert aktív testmozgás közben kiürül az izmok glikogén készlete, amit ha nem pótolunk, az izmokon mikro-repedések keletkeznek.

Tömegnövelő szerek

Fehérjét és szénhidrátokat tartalmaz – ezért alkalmazásuk edzés után ajánlott. A minőségi tömegnövelő minimum 30%-ban proteindús, valamint kratin, vitaminok, BCAA, és glutamin is fellelhető benne. Alkalmanként egy-egy étkezést ugyan kiválthatunk velük, de ahogy már említettem: teljes egészében nem helyettesítik az étkezést.

Vitaminok, ásványi anyag komplexek

Étkezéseink során a különböző táplálék csoportokkal szervezetünk magához vesz valamennyi ásványi anyagot és különböző vitaminokat. Ám a tényleges ilyen irányú szükségleteit mesterségesen előállított tápanyagok segítségével pótolhatjuk.

Kreatin

Rögtön leszögezném, hogy a kreatin optimális táplálkozás híján mit sem ér. S habár sejtfejlődés szempontjából jelentős, a közhiedelemmel ellentétben nem izomnövelő szer. Segítségével több tápanyag és víz juthat a szervezetbe. Utóbbi miatt fokozottan oda kell figyelni a kreatin bevitelre, mert a bőr alatt felvizesedhet, ha a kreatint nem kúra-szerűen fogyasztjuk.

Táplálék kiegészítők – Kisokos nyomán..

A következő hasonló bejegyzések is érdekelhetnek:

Hozzászólás Írása

Biztonsági kérdés:

Ezt láttad már?
Minden esetben próbáljuk ki a kiválasztott matracot, soha ne legyen zsákbamacska

A tökéletes ágymatrac kiválasztása nem egy egyszerű feladat, és ha mellényúlunk a vásárlásnál, akkor bizony az egészségünk bánhatja. Sokan nem tesztelik a ...