2016. február 3. 16:06.

Akár a saját, akár alkalmazottjaink irodáiról van szó, egy megfelelő helyiség berendezésénél mindig nagyon fontos figyelembe venni bizonyos szempontokat, hiszen a jó iroda nagyon fontos kulcs lehet a megfelelő minőségű munkában, illetve a munkamorál magas szinten tartásában is.

Ha bizonytalanok vagyunk, érdemes megfogadni néhány hasznos tanácsot!

Kezdjük a szempontokkal

Egy iroda berendezése kapcsán nagyon fontos, hogy felsorakoztassuk azokat a szempontokat és funkciókat, amelyek az adott irodához kapcsolódnak, illetve amiket az adott helyiség a későbbiekben betölt majd. Az első nyilvánvalóan a keret meghatározása, ezáltal fel kell állítanunk egy összeghatárt, ami nagyon fontos lehet ahhoz, hogy ne lépjünk át bizonyos kereteket. Nagyon lényeges szempont még, hogy az iroda milyen tevékenységet tölt majd be, ehhez ugyanis a bútoroknak illeszkedniük kell.

Ha adminisztratív munka folyik benne, esetleg sok pénzügy, akkor értelemszerűen a nagyobb asztalra kell helyezni a hangsúlyt, ha inkább számítógépes teendők, akkor a funkcionalitás lesz a fontosabb, ha viszont papíros adattárolás történne az adott helyen, akkor elengedhetetlenné válnak a nagyobb szekrények, és így tovább.

Fel kell tennünk magunknak továbbá olyan kérdéseket is, miszerint dolgozunk-e bizalmas adatokkal – ergo szükségünk lesz-e zárható szekrényekre, netán páncélozott szekrényekre –, és ha egyszerre több kollégát is elhelyezünk egy irodában, akkor figyelembe kell vennünk azt is, hogy a munkaállomások ne legyenek egymáshoz túl közel, ha ugyanis ilyesmire sor kerül, akkor zavarhatják egymást a munkában, akár a telefonos kommunikáció terén is. Az egyes szempontokat mindenkinek magának kell ismernie, illetve a berendezést minden esetben az iroda méreteihez kell igazítani ahhoz, hogy a végeredmény megfeleljen az elvárásoknak.

  • 4 iroda, mely hozzájárul a Föld megmentéséhez: Megnézem
Hogyan kezdjünk hozzá egy iroda berendezéséhez?

Hogyan kezdjünk hozzá egy iroda berendezéséhez?

Az íróasztal kiválasztása

Egy iroda központi helyszíne mindig az íróasztal, így rendre erre kell a legnagyobb figyelmet szentelnünk a berendezés során, mert az adminisztrációs munkálatok között bizony számtalan különbség létezik, így a jelleg is meghatározza, hogy milyen kialakítású és funkciójú asztalra van szükség az adott irodába. Egy informatikusnak például nincs szüksége nagy asztalra, elegendő csak éppen annyi hely, ami a gépet, a monitort, a billentyűzetet és az egeret kényelmesen tárolja. Egy könyvelőnek ezzel szemben elengedhetetlen az óriási asztalfelület, hogy elférjen a sok papírral.

Ennek megfelelően a számítógéphez kötött munka esetében egy sarokasztal is tökéletesen megfelel a célnak, míg egy könyvelő vagy egy nagyobb felülettel rendelkező asztal, vagy egy L alakú íróasztal mellett férne el a leginkább. Vegyük figyelembe továbbá az asztal zárhatóságát – bizonyos munkafolyamatok megkövetelik –, és azért arra is gondoljunk, hogy illeszkedjen az iroda atmoszférájához, a helyiség megfelelően fényes helyén is el lehessen helyezni, hiszen dolgozóink elégedettsége mindig kihat majd a munka minőségére is.

Hogyan kezdjünk hozzá egy iroda berendezéséhez? nyomán..

A következő hasonló bejegyzések is érdekelhetnek:

Hogyan vásároljunk online tapétát?

Hogyan vásároljunk online tapétát?

2014. november 27. 12:07.
Egy fűszerkert például igen jól mutat és még hasznos is

Hogyan tervezzük meg a kertünket?

2013. március 17. 10:08.
Télen hidegban és hóban fontos a téli gumi használata

Hogyan készüljenek az autósok télre?

2012. október 19. 12:51.
Hozzászólás Írása

Biztonsági kérdés:

Ezt láttad már?
Milyen offline megoldások léteznek az információszerzéshez?

Egy olyan erőteljesen internet-orientált világban éljük mindennapjainkat, hogy a legtöbben, ha nem találnak valamit, ha nem tudják valamire a választ, ...